تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
4

گزارش راستا نیوز از سفر استاندار خوزستان به اندیکا+حواشی و تصاویر

  • کد خبر : 5905
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

راستا نیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با سفر به شهرستان اندیکا از چند روستای این شهرستان بازدید و به بررسی مشکلات این شهرستان پرداختند. به گزارش راستا نیوز در جلسه ای که تعدادی از مدیران کل استان، مدیران شهرستان اندیکا، جمعی از […]

راستا نیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با سفر به شهرستان اندیکا از چند روستای این شهرستان بازدید و به بررسی مشکلات این شهرستان پرداختند. به گزارش راستا نیوز در جلسه ای که تعدادی از مدیران کل استان، مدیران شهرستان اندیکا، جمعی از مردم و بزرگان طوایف نیز حضور داشتند علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت:

مردم اندیکا علیرغم همه مشکلات همیشه به نظام و انقلاب وفادار بودند. وی ادامه داد: با توجه به شاخص های توسعه شهرستان اندیکا جز شهرهای آخر است به نوعی که راههای روستایی این شهرستان نسبت به شهرهای اطراف حدود ۷۰ درصد عقب تر است که طی مکاتباتی با وزرای محترم در نهایت موفق شدیم ۲۸۰ کیلومتر از راههای حوزه را از منابع ملی بهسازی و بازسازی نماییم که سهم اندیکا ۱۱۰ کیلومتر از آن می باشد… وی گفت: همچنین در ماه آینده استارت آغاز به کار جاده مسجدسلیمان به اندیکا با اعتبار ۸۹ میلیارد تومان زده خواهد شد… نماینده مردم اندیکا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم اندیکا مشکلات عدیده ای دارند و ما هم متعهد هستیم که این مشکلات را به حداقل برسانیم. وی ادامه داد: در بحث اشتغال،بهداشت و درمان،کشاورزی و… اقداماتی در حال انجام است. در بحث تأمین پزشک مکاتباتی داشته ایم همچنین مجوز دو دستگاه آمبولانس برای شهرستانان اندیکا گرفته شد که به زودی تحویل داده می شوند. در بحث اشتغال ۲۰ درصد از استخدامی های شرکت آلومینیوم سهم شهرستان اندیکا در نظر گرفته شده است و برای پتروشیمی نیز سهمی در نظر گرفت هخواهد شد اما مشکل اشتغال باید به صورات اساسی در این شهرستان مرتفع شود که یکی از راههای آن جذب سرمایه گزاران و ارائه تسهیلات مناسب برای ایجاد بیش از ۶۰ کارگاه در این شهرستان است که در حال بررسی موضوع هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نابسامان آب گلایه کرد و. گفت: حق مردم اندیکا نیست که با وجود دو سد بزرگ وضعیت آب آشامیدنی شان اینگونه باشد به نوعی که در حال حاضر تقریباً هفته ای یک بار آن هم یک الی دو ساعت آب دارند که انشالله تا پایان همین ماه این مشکل تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در سخنانی گفت: فراهم کردن شرایط بهتر برای مردم اندیکا،آبژدان،چلو از وظایف ما دولتمردان است.

شریعتی بعد از شنیدن مشکلات عمده شهر اندیکا از زبان مردم این شهر بیان کرد: حل مسائل و مشکلات شهر اندیکا از حقوق اولیه شهروندی است و ما موظف هستیم به این مشکلات رسیدگی کنیم و با یک برنامه زمان بندی شده آن ها را مرتفع کنیم. شریعتی ادامه داد: احداث بیمارستان در شهرستان اندیکا  خواست به حق مردم این منطقه می باشد. وی خطاب به  دکتر سلمان زاده  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: احداث بیمارستان در کارگروه سلامت جهت تصویب اعضا مطرح شود. امیدوار هستیم که این طرح مصوب شود و بعد از وزارتخانه درخواست شود. وی افزود: باید در مرکز شهرستان یک بانک وجود داشته باشد. مجوز این بانک از رییس بانک مرکزی باید گرفته شود و بنده پیگیر این موضوع خواهم بود. استاندار خوزستان با تاکید بر سکونت مسئولین شهرستان ها در  خود آن شهرستان اظهار کرد: از فردا این مسئله را به تمامی مسئولین ابلاغ خواهم کرد.هر مسئولی که نمی تواند در خود آن شهرستان سکونت داشته باشد باید از سمت خود استعفا دهد.

شریعتی به مشکل نبود اینترنت و تلفن ثابت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این خصوص تیم اطلاعات و فناوری را بسیج کرده ام و در این راستا تفاهم نامه هایی بسته شده است. همچنین مشکلات مربوط به تلفن ثابت هم قابل حل شدن است و اگر حل نشد بنده به شخصه کمک خواهم کرد.   شریعتی تصریح کرد: آب کشاورزی با پیگیری های مجدانه مسئولین و جلساتی در دفتر سردار رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  برگزار شده است و بررسی هایی صورت گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است.

شریعتی تامین آب مورد نیاز کشاورزان را که یکی از دغدعه های مهم مردم اندیکا می باشد را در حال پیگیری دانست و بیان کرد: ۵۲۰ هزار هکتار آب برای شمال خوزستان بسته شده است و انشالله در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیا خواهد شد. وی در خصوص آب شهری شهرستان اندیکا گفت: مسئولان سازمان آب و برق استان خوزستان این هفته به شهرستان اندیکا خواهد آمد. انشالله ظرف چند ماه آینده مخزن ۲۵۰۰ راه اندازی خواهد شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: بنده قصد دارم که به شهرداری های شهرهای کوچک کمک کنم و از هزینه های شهرداری های پر درآمد کم خواهم کرد و به شهرداری های شهرهای  کوچک کمک خواهم کرد و انتظار دارم که در بحث عمران شهری مردم تفاوت را نسبت به قبل احساس کنند و خدمت بهتری به مردم ارائه شود.

استاندار خوزستان در خصوص هیئت های فعال ورزشی از جمله تکواندو و وزنه برداری این شهرستان گفت: تصمیم دارم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار در این خصوص برای کمک به این هیئت ها  به شهرداری تخصیص دهم تا این هیئت ها بتوانند فعال تر عمل کنند.

 به گزارش پایگاه خبری راستا نیوز منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا نیز در سخنانی به بیان مشکلات عمده شهرستان اندیکا پرداخت و گفت: از مجموع ۸۳۰ کیلومتر راههای شهرستان اندیکا حدود ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت است وبقه راههای شهرستان مشکل اساسی دارندخصوصاً در فصل زمستان. وی گفت: اکثر مطالبات مردم بحث آبیاری زمین هاست به نوعی که از ۳۱ هزار متر زمینی که وجود دارد بیش از ۲۷ هزار متر آن به صورت دیم زیر کشت می رود… وی وجود مخابرات، حل مشکلات اینترنت ،تلفن ثابت، تلفن همراه، آبی کردن زمین ها، ارائه تسهیلات ارزان، توجه بیشتر به دامپروری  وکشاورزی  وتوجه بیشتر صندوق کارآفرینی را از دیگر مطالبات مردم دانست  و گفت اما آنچه برای ما اولویت دارد احداث بیمارستان در این شهرستان می باشد…

حجت الاسلام موسوی امام جمعه اندیکا نیز ضمن تقدیر از حضور استاندار به شهرستان اندیکا گفت: از نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم که پیگیری های خوبی برای حل مشکلات شهرستان داشته اند. وی گفت: نبود اداراتی مثل اوقاف، مخابرات و.. یکی از خواست ههای مردم است چرا که با صرف هزینه و وقت بسیار باید برای پیگیری امورشان به مسجدسلیمان سفر کنند. وی گفت: شأن مردم اندیکا به عنوان یک شهر مستقل می طلبد ادارت مجزا داشته باشند. وی ادامه داد: این در شأن مردم نیست که اداره فرهنگ و ارشاد در یک کانکس مستقر باشد. وی گفت: این شهر با حدود ۶۰۰ روستا هنوز حمل و نقل عمومی ندارد، عدم آب شرب پایدار، اصلاح و آسفالت جاده های للر و کتک و شاهزاده عبدالله،ایجاد فضای سبز و احداث پارک، احداث سالن همایش از دیگر انتظارات مردم  این شهرستان می باشد. امام جمعه اندیکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدارس عشایری ما هنوز زیر کپر اداره می شوند، که امیدوارم به این مقوله نیز توجه ویژه ای شود. وی در پایان سخنان خود گفت: یکی ز اصلی ترین مشکلات ما سازمان آب وبرق خوزستان است که هیچ نگاه عام المنفعه ای به این شهرستان ندارد خصوصا با وجود دو سد و نیروگاه برق آبی که بیش از ۴۰ درصد انرژی برق آبی کشور در آن تولید می شود .

لینک کوتاه : https://rastakhouzestan.ir/?p=5905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.